Renklerin Kullanımına Göre Duygular ve Mekan Algılama Biçimleri
[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Beyaz Işık Algısı
Şekil 1 Beyaz ışık kullanımında hissedilen duygular
Şekil 1’de görüldüğü gibi araştırma alanında beyaz renkli ışık kullanımının kişiler üzerinde; rahatlık, huzur (%24,84), sakinleşme (%13,36), gerçekçilik (%11,79), özgürlük, sonsuzluk (%10,06), sosyalleşme, dışa açılma (%9,91), enerji (%9,6) vemutluluk, neşe (%9,28) duygularını hissettirdiği saptanmıştır.
Beyaz Mekan Algısı
Şekil 2 Beyaz ışık kullanımında mekanın algılanma biçimi
Şekil 2de görüldüğü gibi beyaz renkli ışık kullanımı mekanın kullanıcılar tarafından; ferah, iç açıcı (%24,01), geniş (%17,74), canlı (%13,62), güvenli (%13,26), dinlendirici (%12,01) ve çekici (%8,78) olarak algılanmasını sağlamıştır.
Kırmızı Işık Algısı
Şekil 3 Kırmızı ışık kullanımında hissedilen duygular
Şekil 3’de görüldüğü gibi araştırma alanında kırmızı renkli ışık (Ek 3) kullanımının kişiler üzerinde; şiddet, kızgınlık (%18,48), kaygı, huzursuzluk (%18,15), tutsaklık,esaret (%11,06), içe kapanma (%10,40), yorgunluk, tembellik (%9,41), ısınma (%9,41),mutsuzluk, üzüntü (%7,10) ve hayalperestlik (%7,43) duygularını hissettirdiği saptanmıştır.
Kırmızı Mekan Algısı
Şekil 4 Kırmızı ışık kullanımında mekanın algılanma biçimi
Şekil 4’de görüldüğü gibi kırmızı renkli ışık kullanımı mekanın kullanıcılar tarafından; bunaltıcı, basık, kasvetli (%19,24), itici (%18,87), güvensiz (%16,52), yorucu (%15,43) ve dar (%11,62) olarak algılanmasına neden olmuştur.
Bodrum İç Mimarlık Renk Konusunda hassas davranarak konseptinize uygun Tasarımlar ortaya çıkartmaktadır. Yazının uzamaması amacıyla 2 renk örnek gösterilmiştir. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Published by
admin
Comments are closed.